Green Velo Elbląg-Białystok

Ciekawą imprezę rowerową zorganizowali nasi klubowi koledzy Bodzio Gryta i Mieczysław Żesławski, którzy w dwójkę wybrali się na przełomie maja i czerwca br. na trasę GREEN VELO Elbląg-Białystok, który jest częścią wschodniego szlaku.

Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo prowadzi przez 5 województw tzw. ściany wschodniej od Elbląga (woj. warmińsko-mazurskie), przez województwa podlaskie, lubelskie, podkarpackie i kończy się w Końskich (woj. świętokrzyskie). Jego dlugość wynosi około 2000 km – to najdłuższa trasa rowerowa w Polsce.

Wyprawa została rozpoczęta w Tczewie, dokąd jej uczestnicy dojechali w godzinach popołudniowych w dniu 26.05.17 roku pociągiem.
Następnie już na rowerach z pełnymi bagażami turyści z Wandrusa ruszyli na trasę do Malborka, by obejrzeć zamek krzyżacki, a potem na nocleg do miejscowości Rybina.

Bogusław Gyta tak pisze o tym co było dalej:

„W następny dzień odwiedziliśmy Krynicę Morską i udaliśmy się do Elbląga. Potem już trasą Green Velo pojechaliśmy przez Tolkmicko, Frombork, Nową Pasłękę na nocleg do Braniewa. Kolejnego dnia odwiedziliśmy Górowo Iławeckie, Lidzbark Warmiński i Bartoszyce (nocleg) Piątego dnia wyprawy jechaliśmy przez Sępopol, Kętrzyn, Węgorzewo, Banie Mazurskie i Gołdap gdzie uraczyliśmy się wspaniałymi „kartaczami”. Dalej trasa Green Velo prowadziła przez Trójstyk Granic : Polski Litwy i Rosji, potem wjechaliśmy w woj. podlaskie, a na nocleg udaliśmy się do Magdalenowa n./jez.Wigry. Na kolejny dzień zaplanowaliśmy zwiedzanie Wigierskiego Parku Narodowego, a potem trasa doprowadziła nas do Augustowa, gdzie przenocowaliśmy.

Nasza wyprawa dobiegała końca; z Augustowa przez Biebrzański Park Narodowy dotarliśmy do Białegostoku- celu naszej wyprawy rowerowej. Ostatni nocleg był w sympatycznym miasteczku Supraśl, gdzie miło spędziliśmy czas niedawno na zlocie przodowników turystyki kolarskiej.
Do domu wróciliśmy pociągiem z Białegostoku w dniu 03.06.17. W czasie naszej wyprawy pogoda nam sprzyjała, wiatr mieliśmy w plecy lub boczny. Przejechaliśmy 819 km, w tym 18 km przez Biebrzański Park Narodowy.”

Rowerowi turyści z Wandrusa zrealizowali swój plan poznania odcinka Wschodniego Szlaku
Rowerowego Green Velo od Elbląga do Białegostoku.
Wiele wrażeń, zwiedzenie ciekawych zabytków, kontakt z nieskażoną przyrodą były rekompensatą za trud i wysiłek włożony w pokonanie ścieżek rowerowych szlaku prowadzonych nie tylko po szosie, ale również drogami leśnymi i piaszczystymi.
Kto wie, może wyprawa będzie kontynuowana i nastąpi jej dalszy ciąg?
Więcej o Wschodnim Szlaku Rowerowym Green Velo można poczytać na http://greenvelo.pl/