UECT Francja – Gaskonia – Auch

Gaskonia – kraina historyczna w południowo-zachodniej Francji, która była francuską prowincją przed rewolucją francuską. Obecnie podzielona jest pomiędzy region Akwitanii oraz Midi-Pyrénées. Jej historyczną stolicą jest miasto Auch.
Z pod Hali Sportowej w Tychach wyjechaliśmy autokarem rano 07.07 aby dojechać do Auch 09.07. po południu. Noc 07.07. na 08.07. spaliśmy w hotelu w Słowenii w miejscowości Koper. W Auch była baza 12 Tygodnia Turystyki Rowerowej UECT. Organizator przygotował po 3 trasy (około 50, 100 i 150 km) na każdy z 6 dni. Teren wymagający, wciąż pod górę i z góry i tak bez końca. Różnica wysokości od 600 m na trasie 50 km do 1907 na 143 km, było co kręcić. W zamian mieliśmy piękne widoki, dobrą pogodę i nawierzchnię dróg bez zarzutów.
14.07. udaliśmy się autokarem do Sanktuarium Matki Bożej z Lourdes, gdzie zwiedzaliśmy potężny kompleks do godz. 16, a o 17:30 jeszcze pojechałem na wycieczkę rowerową po mieście.

W imprezie uczestniczyło 2155 turystów kolarzy z 10 krajów. Francuzów 1792, Ukraina 156, Polska 129, Belgia 50, Wielka Brytania 8, Hiszpania 6, Portugalia 5, Szwajcaria 4, Niemcy 3 i Luksemburg 1 osoba.
15.07. po południu odbyło się oficjalne zakończenie imprezy, okazjonalny poczęstunek wszystkich uczestników wypiekami i winem a osoby które opłaciły kolacje pożegnalną bawiły się do północy w rytmach francuskich przebojów i degustacji wielu win i szampana, mimo żałoby narodowej.
Droga powrotna prowadziła przez Colmar jeszcze we Francji koło granicy ze Szwajcarią gdzie spędziliśmy jedną noc w hotelu i zwiedziliśmy miasto podobnie jak Koper.
Ogólnie impreza udana, ciekawe trasy, baza namiotowa OK jak na namioty tylko duży trud podróży autokarem ponad 2200 km w jedną stronę.